actualno.com
Свързването на този метал със стомана и алуминий може да се окаже фундаментално постижение за индустрията
Изследователски екип от Суинбърн е разработил свързваща технология, която преодолява пречките пред по-широко използване на магнезий в автомобилната индустрия, съобщи GreenTech.bg.
Ултра лекият магнезий отдавна е металът, за който автомобилната индустрия мечтае. Неговата склонност към корозия и напукване обаче е разочаровала производителите на автомобили и отдавна е спънала развитието му като “метал на бъдещето”.
Екипът от университета Суинбърн, част от Кооперативния изследователски център CAST, вярва, че е намерил решение. То позволява магнезият да се свързва със стомана и алуминий, които са основните метали, използвани в конструирането на моторни превозни средства.
Учените отдавна знаят, че магнезият не може лесно да се свързва с други метали, обяснява д-р Ивон Дуранде, изследователски инженер и ръководител на проект в Индустриалния изследователски институт в Суинбърн, пред PhysOrg.com. Проблем е и прилагането на процеси като заваряване, казва Дуранде, тъй като поради температурата материалите могат да променят свойствата си и да станат крехки.
Учените обаче приложили нетрадиционна техника на обработка – с лазер. По този начин постигнали здрава връзка между два вида метал, което донесло двоен положителен ефект – от една страна връзката е много здрава, а от друга, тя предотвратява корозията.
Освен всичко друго процесът е и много бърз. Това е особено важно качество на една поточна линия за производство на превозни средства. Лазерът извършва своята работа в рамките на две секунди.
Като се има предвид все по-голямата потребност от намаляване на консумацията на гориво при автомобилите, решаването на проблема с магнезия може да се окаже фундаментално постижение за индустрията. Очаква се то да изиграе значителна роля за намаляване на теглото на превозните средства и оттам – за намаляване на замърсяването.
Няма коментари:
Публикуване на коментар