неделя, 30 януари 2011 г.

Индустриален клъстер "Електромобили"

На 31 януари, понеделник, от 12.00 часа ще се състои пресконференция на Индустриален клъстер "Електромобили" /ИКЕМ/ на тема:

Какво се прави и какво трябва да се направи, за да се случи
електромобилът в България с активното участие и на българския
бизнес?

След пресконференцията пред представителите на медиите ще бъдат демонстрирани конвертирани в електрически автомобили.

Участници:
Илия Левков - председател на УС на ИКЕМ;
Андрей Константинов -"Даян Системс" ООД, член на ИКЕМ;
Кръстю Морев - "Транспортна електроника 91" ООД, член на ИКЕМ;
доц. д-р инж. Иван Миленов - ВТУ "Тодор Каблешков";
Мартин Заимов - член на ИКЕМ
и представители на БАН.

За 8000 лв. колата става електромобил

Старозагорецът Цветомил Белчев изобрети български електромобил. Сн.: БГНЕС

Превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв.

Това съобщиха от Индустриален клъстер „Електромобили“, обединяващ няколко български производители на такива возила, на слънчеви батерии и на зарядни станции за електромобили, както и учени от БАН.

Според доц. Иван Миленов от Националното висше транспортно училище „Тодор Каблешков“, България може успешно да се нареди да излезе на европейския пазар на електромобили, предаде LiveNews.

„След като днес заради вълненията в Египет петролът удари 100 долара, вече не мисля и да се качвам на бензинова кола“, каза той и представи един от електромобилите, произведени в България, със слънчев панел на покрива.

„Нашият електромобил е напълно екологичен и не е хибрид. В него са заложени всички най-модерни технологии от Япония, Германия и други страни“, похвали се Миленов.

Средната цена на европейски електромобил е 28 000 евро, а на китайските - около 11 000 евро. „10-12 000 лв. ни струваше оборудването на един автомобил с нашата система и слънчев панел“, обясни Миленов.

2,50-3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.

От клъстера поискаха държавата да сложи нулева ставка ДДС за електромобилите в България и да създаде специален „зелен фонд“ с отпускането на потребителите на поне 5000 лв. за закупуването на подобни возила от български производители.

Според Здравко Стойнов от БАН, България след като е била един от най-големите производители на акумулатори и електрокари, е напълно нормално сега да си възвърне позициите. Според него българските учени още от времето на първата световна петролна криза през 70-те години разработват електромобили.

Според Андрей Константинов от българската фирма „Деян системс“ България би могла да изгради мрежа от зарядни станции за електромобили. Той представи интелигентната система Smart GRID, която може да бъде използвана от всички български ТЕЦ-овете и ВЕЦ-овете в България, за да се сведат до минимум вредните емисии.

“Системата може да бъде прилагана във всеки един жилищен блок така че дистанционно да се включи или да се изключи системата му за произвеждане на ток. Идеята е всеки един наш клиент да стане и производител на енергия“, обясни Константинов.

По думите му по този начин България би могла да започне да създава свои интелигентни къщи, които сами да се захранват с енергия и дори да бъдат свързани с електроразпределителните предприятия.

Общинският съветник Мартин Заимов (ДСБ) заяви, че Столична община напълно подкрепя идеята за изграждане на инфраструктура за електромобилите в София. По думите му вече е решено паркирането в синята зона да бъде абсолютно безплатно за електромобилите.

„Обсъждаме тези автомобили да не се облагат с данък и общината по възможност да финансира някои проекти“, каза Заимов.

Няма коментари:

Публикуване на коментар