bta.bg
През пролетта или в началото на лятото министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков ще покани у нас чуждестранни журналисти. Това той обяви по време на обиколка в Източните Родопи. Според министъра България се свързва със световноизвестните тракийски обекти - гробниците и храмовете, с виното и с минералната вода. Целта ни трябва да е търсенето на интегриран подход за привличане на туристи и за развитието на сектора като цяло, отбеляза Трайков.
econ.bg
Трайков: Когато си мислите за Египет, се сещате за Древния Египет, а когато си мислите за България, трябва да се сещате за тракийските обекти, гробници и храмове
За да популяризира обектите от тракийското наследство в България министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков ще покани около 80 чуждестранни журналисти. Това вероятно ще стане късната пролет или в началото на лятото, каза самият той при обиколката си в Кърджалийско, където посети тракийското светилище при Татул, древната астрономическа обсерватория Харман кая, скалният град Перперикон, средновековния манастир „Свети Йоан Продром" и манастирския комплекс „Успение Богородично" в Кърджали.
По думите на Трайков чуждестранните журналисти щели да бъдат от страни с традиционен пазар на туристи, които посещават България като Русия и Близкия Изток, а така също и от САЩ, и страни от Средния и Далечния Изток, съобщи Dariknews.bg.
„Въпросът за тракийското наследство е достатъчно добра визитка за България и това е начинът да се изчисти профила на нашия туризъм. Когато си мислите за Египет, се сещате за Древния Египет, а когато си мислите за България, трябва да се сещате за тракийските обекти, гробници и храмове, а от това следват - виното и минерална вода". Така най-простичко министър Трайков онагледи с пример провежданата от правителството политика по отношение на развитието на туристическия сектор в България.
Според него целта на координационния съвет от министри - на туризма, на културата, на регионалното развитие и на финансите, била да се търси интегриран подход за привличане на туристи, а от там и развитие на сектора като цяло.
Източниците на финансиране на тази политика били не само в бюджета на Министерството на културата, но и в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма под формата на реклама. Важен принос в тази насока можело да имат и общините, които да са бенифициенти по оперативните програми за регионалното развитие.
Няма коментари:
Публикуване на коментар